ارائه دهنده بلوک سبک سیپورکس و هبلکس

۲ مطلب در مرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

تهیه چسب بلوک هبلکس و سیپورکس

اگر تا به این لحظه به دنبال استفاده از بلوک هبلکس یا بلوک سیپورکس برای ساخت بنای خود بوده باشید، یقینا با واژه چسب ویژه بلوک های سبک مواجه شده اید. در واقع این دسته از بلوک ها، برخلاف نمونه‌های عادی، با استفاده از ملات معمولی نصب نمی شوند. بلکه برای اتصال آن ها بایستی از نوعی چسب مخصوص استفاده نمود که اصطلاحاً به آن چسب بلوک هبلکس و سیپورکس گفته می شود. از آنجایی که این دسته از ملات ها در صنعت ساختمان سازی ایران نفوذ اندکی دارند، لذا بسیاری از مالکان و بنایان به طور دقیقی با آن آشنایی ندارند. از طرفی دیگر، بخش زیادی از افراد تازه کار با طرز تهیه چسب بلوک هبلکس و سیپورکس آشنایی ندارند. این فاکتور باعث شده تا در مواجهه با این محصول بی نظیر دچار سردرگمی شده و نتوانند به شیوه ای مناسب از آن استفاده نمایند. ما در ادامه این مقاله قصد داریم تا مرور واضحی بر روی این چسب بی نظیر داشته و طرز تهیه آن را هم برای شما عزیزان بیان کنیم. لذا اگر شما هم قصد اجرای ساختمان خود به وسیله بلوک هبلکس و سیپورکس را دارید، حتما ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

بلوک هبلکس و چسب آن چیست؟

در طی دهه های گذشته، نوع خاصی از بلوک های سبک بین ایرانیان رواج یافته که اصطلاحاً به آن ها بلوک های اتوکلاو شده یا بلوک acc می گویند.
این دسته از بلوک ها نسبت به همتایان خود وزن بسیار کمتری داشته و به همین جهت می‌توانند انتخاب ایده آل تری برای پروسه های ساختمان سازی باشند. همین فاکتور هم موجب محبوبیت آن ها شده است.
با این اوصاف باید عنوان کنیم که این دسته از بلوک ها برای اجرا از ملات عادی استفاده نمی کنند. در واقع برای دیوار چینی به وسیله این بلوک ها، بایستی از نوعی چسب مخصوص استفاده نمود.
این چسب غالباً ترکیبات منحصر به فردی دارد که قادر به اتصال سریع ترین ملات ها به همدیگر می باشد. همین فاکتور هم باعث شده تا اغلب شرکت‌های سازنده بلوک های سیپورکس و هبلکس، چسب مخصوص آن را هم ارائه دهند.
این چسب بر مبنای ساختار همین بلوک ها خلق شده و به همین جهت می تواند بیشترین سازگاری ممکن را با آن ها داشته باشد.

از طرفی دیگر این دسته از چسب ها به دلیل ساختار منحصر به فرد خود، می‌توانند مزایای ویژه ای نظیر عایق سازی دیوارها، مقاومت دمایی بالا، کاهش وزن ساختمان و … را به دنبال داشته باشند.
همین مورد باعث شده تا تقریباً تمام بنایان، استفاده از بلوک سبک مانند بلوک هبلکس و سیپورکس را به وسیله این چسب ها انجام دهند.
ما در ادامه برخی از این مزایا را هم برای شما ذکر کرده ایم تا بهتر دلیل این انتخاب را بدانید.

ترکیبات چسب بلوک هبلکس و سیپورکس

درک ترکیبات این چسب ها نخستین قدمی است که باید برای استفاده از آن بردارید. در حقیقت اغلب افراد تصور می کنند که این دسته از چسب ها دارای ترکیبات نامناسبی است در اثر شرایط نامساعد محیطی کارایی خود را از دست می دهند. این در حالی است که فرمول و طرز تهیه چسب بلوک هبلکس و سیپورکس تا حد زیادی مشابه به سیمان می باشد.
در واقع این دسته از چسب ها ترکیبی از ماسه خشک، سیمان، آب و دو نوع چسب پلیمری اختصاصی می باشد که این اجزا را به همدیگر متصل می کند. البته باید این موضوع را خاطرنشان کنیم که ماسه به کار رفته در این چسب ها باید کاملاً خشک و تمیز باشد. این مورد اتصال آن‌ها را مستحکم تر می کند.
از طرفی دیگر چسب مورد نظر، به رنگ سفید تولید می شود. این محصول در کیسه های 30 کیلوگرمی در بازار عرضه می شود.

نحوه تهیه چسب هبلکس و سیپورکس برای دیوار چینی

 

چسب بلوک سیپورکس و هبلکس به دلیل ساختار منحصر به فرد خود، شیوه اجرای خاصی هم دارد. در حقیقت متفاوت بودن ماهیت این دسته از ملات ها باعث شده تا نحوه استفاده و بکارگیری از آن هم تفاوت آشکاری با سایر نمونه های سنتی نظیر سیمان داشته باشد.
قبل از هر چیز باید بدانید که این دسته از ملات ها نیز در ترکیب با آب آماده می شوند. به همین جهت باید بدانید که به ازای هر 30 کیلوگرم از چسب بلوک هبلکس، بایستی دقیقا ۷ لیتر آب را استفاده نمایید.
در نظر داشته باشید که در پروسه ابتدایی کار، تنها یک چهارم از هر چیزی را با آب ترکیب کنید؛ چرا که عمر استفاده از چسب آماده تنها دو ساعت می باشد.
بعد از این مدت زمان عملا نمی توان از آن استفاده نمود. لذا همواره مقداری از چسب را آماده نمایید که بتوانید فورا از آن در فرآیند دیوار چینی استفاده کنید.
اگر چسب به دست آمده شما خشک بوده و قوام لازم را ندارد، بهتر است مقداری آب به آن اضافه کنید. پس از این کار چسب مورد نظر را به خوبی هم بزنید تا مخلوطی یکدست و خمیری شکل به دست بیاد.
در نظر داشته باشید که خمیر به دست آمده بایستی حداکثر ظرف دو ساعت استفاده شود. متاسفانه برخی از بنایان بی تجربه، بعد از این مدت زمان هم مقداری آب به آن اضافه کرده تا مجدداً قابل استفاده باشد.
اما باید عنوان کنم که این موضوع منجر به کاهش قوام و کارایی چسب مورد نظر شما شده و در نتیجه سلامت دیوارها را تهدید می کند. لذا باید چسب آماده شده را حداکثر ظرف دو ساعت مصرف نمایید.
موضوع دیگری که باید در پروسه تهیه چسب بلوک هبلکس و سیپورکس به آن دقت داشته باشید، دمای محیط است. در حقیقت چسب های بلوک هبلکس در آب و هوای گرم و خشک یا مناطق معتدل بهترین کارایی را دارند.
اما این دسته از چسب ها در مناطقی سردسیر که دمای هوا بین ۰ تا ۱۰ درجه سانتی گراد است، کارایی چندانی از خود نشان نمی دهند. در چنین شرایطی بایستی از آب گرم برای بالا بردن دمای چسب بلوک هبلکس و مخلوط کردن آن استفاده نمود.

مقدار چسب سیپورکس مورد نیاز برای پروژه دیوار چینی

یکی از رایج ترین دغدغه هایی که معماران در در فرآیند آماده سازی چسب بلوک هبلکس دارند، مقدار آن می باشد. در حقیقت این افراد به دلیل عدم تجربه کافی، نمی دانند که سازه آن ها به چه میزان چسب هبلکس نیاز دارد.
در این رابطه باید عنوان کنیم که بر اساس تجربیات به دست آمده، هر متر مکعب از ساختمان، نیازمندی ۲۴ کیلوگرم چسب می باشد.
به عبارت ساده تر، ساختمانی که حداقل ۱۰۰ متر مربع دیوار چینی دارد، به حدود ۳۲۵ کیلوگرم چسب بلوک هبلکس یا سیپورکس نیاز دارد.
از طرفی باید بدانید که تقریباً هر 30 کیلو گرم چسب با ۷ لیتر آب ترکیب شده و می تواند مقدار ۱۶ لیتر ملات آماده را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد.
البته در نظر داشته باشید این ملات بایستی در دمای ۱۵ تا ۴۰ درجه سانتیگراد آماده شود. نمونه های کمتر از آن می تواند قوام چسب را کاهش بدهد. بر همین مبنا بایستی از آب گرم برای افزایش دما استفاده نمود.

استفاده از چسب بلوک هبلکس و سیپورکس چه مزایایی دارد؟

 

متاسفانه طیف زیادی از بنایان بی تجربه، استفاده از ملات سنتی نظیر سیمان برای دیوار چینی با بلوک هبلکس را مجاز می دانند. این در حالی است که چنین ملات هایی نمی توانند قوام کافی داشته باشند.
از طرفی دیگر چسب های بلوک هبلکس، خود دارای مزایای زیادی هستند که اغلب بنایان از آن اطلاع کافی ندارند. در واقع باید عنوان کنیم که چسب بلوک هبلکس، در مقابل مواد اشتعال زا مقاومت بالایی دارد.
از طرفی دیگر این چسب ها ضد آب بوده و می‌توانند مقاومت فشاری دیوارها را افزایش دهند. عایق بودن در برابر گرما و سرما، کاهش ضایعات، چسبندگی بالا، کاهش بار ساختمان، استفاده آسان و… از جمله مهمترین مزیت هایی بوده که موجب محبوبیت بلوک هبلکس و سیپورکس و چسب آن شده است.
مزیت دیگری که این محبوبیت را افزایش داده، قابلیت برگشت این چسب به چرخه طبیعی می باشد. در واقع این چسب به سادگی در طبیعت تجزیه شده و ضایعات اضافی را ایجاد نمی‌کند.
در صورت استفاده از چسب بلوک سیپورکس دیگر نیازی به ملات ماسه، سیمان و گچ ندارید.
سخن آخر
چسب بلوک هبلکس را می‌توان به عنوان یکی از شاخص ترین و البته بهترین ترکیباتی دانست که برای اجرای بلوک های سبک مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این وجود بخش زیادی از مردم اطلاعات صحیحی پیرامون آن ندارند.
از طرفی دیگر آن ها با طرز تهیه چسب بلوک هبلکس و سیپورکس آشنا نیستند. ما در این مقاله سعی کردیم تا مرور واضحی بر روی این چسب و طرز تهیه آن داشته باشیم.
با این وجود اگر به دنبال خرید چسب بلوک هبلکس یا اطلاعات بیشتر پیرامون آن هستید، بهتر است هم اکنون با کارشناسان ما در شرکت تماس حاصل فرمایید.

منبع مقاله: تهیه چسب بلوک هبلکس و سیپورکس از سایت siporex.ir

​کانال آپارات ما رو حتما ببینید:

https://www.aparat.com/siporex.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
heblex siporex

بلوک سبک چیست؟

بلوک سبک چیست

بلوک سبک چیست ؟

در این مقاله می خواهیم به این موضوع بپردازیم که بلوک سبک چیست ؟ دلیل استقبال و پرفروش بودن این بلوک چیست؟
همچنین در ادامه با مواد تشکیل دهنده، مزایا و انواع این بلوک بیشتر آشنا می شوید.
بلوک سبک یکی از بهترین و پرفروش ترین بلوک های ساختمانی محسوب می شود که به علت ویژگی های منحصر به فردی که داراست، جایگاه خوبی در صنعت ساختمان سازی کسب کرده است.
از بلوک سبک در دیوارهای غیر باربر استفاده می شود و استفاده از آن در دیوارهای باربر توصیه نمی شود.

بلوک سبک از چه موادی تشکیل شده است ؟

در ترکیبات این بلوک از سیمان، آب با ماسه ریز دانه و پوکه های معدنی استفاده می شود.
میزان مصرفی این مواد در ترکیب برای ساخت این نوع بلوک بر حسب کاربرد موردنظر متفاوت خواهد بود.
حالا چرا این بلوک ها، به بلوک سبک نامیده شده اند؟!
علاوه بر موادی که در متن فوق به آن اشاره شد، عنصر دیگری نیز در این ساختار وجود دارد.
به دلیل این که بخش بیشتری از حجم این بلوک ها از مقدار زیادی هوا تشکیل شده به آن بلوک سبک گفته می شود.
به عبارت دیگری ایجاد تخلخل توسط حباب های کوچک هوا در بافت آن است.

کاربرد های اصلی بلوک سبک

همان گونه که تا به این لحظه متوجه شده اید، بلوک های سبک دارای ویژگی ها و مزیت های خاصی هستند که باعث شده تا برای امور گوناگونی مناسب باشند. در واقع بلوک های سبک به دلیل ماهیت و کارایی منحصر به فرد خود، برای طیف ویژه‌ای از اقدامات ساختمانی مناسب هستند.
البته باید عنوان کنیم که این محصولات به دلیل جنس و متریال خود نمی توانند در تمام بخش‌های ساختمان مورد استفاده قرار گیرند. البته اگر از مدل های ویژه آن استفاده کنید، می توانید در بخش های دیگری هم آن را به کار بگیرید. اما در هر حال کاربرد اصلی بلوک های سبک برای دیوارهای غیر باربر است.
در واقع این دسته از بلوک ها به دلیل ساختار خود می توانند در دیوارهای باربر مورد استفاده قرار گیرند. به همین جهت است که عموما از آن ها برای ساخت دیوارهای غیر باربر استفاده می شود. البته باید این موضوع را عنوان کنیم مدل هایی با ضخامت بیشتر از بلوک های سبک وجود دارد که می‌توان آن‌ها را برای دیوارهای باربر هم استفاده نمود. این دسته از بلوک ها ساختار مقاوم تری داشته و ضخامت آن ها نسبت به مدل های دیگر بیشتر می باشد. با این اوصاف اغلب بلوک های سبکی که در بازار وجود دارند، برای دیوارهای غیر باربر استفاده می شود.
از طرفی دیگر این بلوک ها اغلب برای حصارکشی، جدا کردن تیغه های مختلف و پارتیشن بندی بخش های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. نکته قابل توجه این است که در صورت قرار گرفتن در معرض فشار، ساختمان ممکن است دچار ترک و یا کشیدگی شوند. بر همین اساس است که نباید آن ها را در ستون استفاده نمود بلکه بایستی آن ها را صرفا به عنوان تیغه یا جدا کننده استفاده کرد.

چگونگی کار با بلوک سبک

چگونگی کار با بلوک های سبک یکی دیگر از مهم ترین مولفه هایی است که باعث شده تا این دسته از بلوک ها نسبت به سایر مصالح ساختمانی متفاوت باشند. در واقع اغلب بلوک های سبک را نمی توان به وسیله ملات سنتی نظیر سیمان یا آهک نصب نمود. بلکه بایستی برای اتصال آن ها از چسب مخصوصی استفاده نمود که غالباً به همراه بلوک ها عرضه می شود. این موضوع بیشتر در رابطه با بلوک های سبک aac نظیر بلوک سیپورکس و هبلکس به چشم می خورد. برای سایر بلوک هایی نظیر پرین و لیکا می توان از سیمان استفاده نمود. با این اوصاف بلوک های یاد شده بایستی حتماً به وسیله چسب مخصوص متصل شوند.
در واقع این بلوک ها به دلیل ساختار ویژه ای که دارند، نمی توانند اتصال مناسبی با ملات یا سیمان داشته باشند. از طرفی دیگر ملات باعث می‌شود تا وزن کلی دیوار ساخته شده به وسیله آن افزایش پیدا کرده و در نتیجه بلوک ها نمی توانند ویژگی های خود را به شیوه ای مناسب ارائه دهند. بر همین اساس است که برای اتصال آن ها از چسب مخصوصی استفاده می شود که علاوه بر اتصال قدرتمند، می توانند ویژگی های بسیار منحصر به فردی داشته باشند که این محصول را در نوع خود بی نظیر می کند.

ویژگی های بلوک سبک

ویژگی بلوک های سبک را می‌توان به عنوان یکی از مهمترین مولفه هایی دانست که موجب نفوذ این دسته از تولیدات در میان عامه مردم شده است. در واقع باید عنوان کنم که بلوک های سبک دارای ویژگی‌های بی‌نظیری هستند که مشابه آن را نمی توان در مصالح دیگری یافت. همین مورد هم باعث شده تا این تولیدات در نوع خود بسیار منحصر به فرد باشند.
البته کم نیستند افرادی که هنوز اطلاعات دقیقی در رابطه با ویژگی های بلوک سبک ندارند. این موضوع هم باعث می‌شود تا در زمان انتخاب به سراغ محصولات دیگر رفته و انتخاب هایِ اشتباهی داشته باشند.
ما در ادامه برخی از شاخص ترین ویژگی های بلوک سبک را خدمت شما عزیزان ذکر کرده ایم.

مزایای بلوک سبک چیست ؟!

این بلوک ها به دلیل مزایای زیادی که دارند با استقبال شدیدی همراه شده اند.
اولین ویژگی برجسته این بلوک، وزن سبک آن است که از اسم آن هم مشخص است.
وزن سبک این بلوک نسبت به سایر بلوک ها از مزایای مهم و قابل توجهی است.
استفاده از بلوک سبک باعث کاهش بار مرده ساختمان می شود که این مورد هم یکی از دلیل های انتخاب مهندسان برای ساخت انواع ساختمان است.

بخوانید: بار زنده و بار مرده ساختمان

امروزه اهمیت عایق سازی بحث داغ و مهمی است که قابل توجه ناظرین و مهدسین قرار گرفته است.
بلوک سبک در مقابل رطوبت مقاوم است و هنگام گرما یا حریق (عایق حریق) و زلزله مقاومت بالایی از خود نشان می دهد بهترین گزینه برای انتخاب است.
همچنین از مزایای دیگر این بلوک می توان به عایق صوت اشاره کرد. خیلی آزاردهنده خواهد بود که سر و صدای واحدهای دیگر ساختمان به واحد شما بیاید و برعکس. به همین دلیل برای خیلی از افراد و خیلی از ساختمان ها با کاربری های متفاوت مثل بیمارستان ها، سالن کنفرانس و... باید از انواع مصالح ساختمانی که عایق صدا هستند، استفاده نمود.
استفاده از بلوک عایق به دلیل مقاومت بالا در برابر عوامل مختلف بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

مقاومت بلوک سبک در برابر حرارت (عایق حرارت)

مقاومت در برابر حرارت را می‌توان به عنوان یکی از مهم ترین مولفه هایی دانست که باعث شده تا بلوک های سبک در بین عامه مردم نفوذ کنند. در واقع اغلب بلوک های سبک می توانند حجم زیادی از حرارت را تحمل نمایند. همین مورد باعث شده تا طبق استاندارد ساختمان سازی ایران به عنوان مصالح ضد حرارت شناخته شوند. این موضوع باعث شده تا به انتخاب مناسبی برای ساخت بناهای حساس بدل شوند.
عایق بودن در برابر انتقال حرارت از مهم ترین ویژگی هایی است که معماران برای انتخاب یک مصالح به آن دقت می‌کنند. در واقع باید عنوان کنیم که بلوک های سبک به طور کلی در برابر انتقال حرارت دوام بسیار بالایی دارند. به گونه ای که اغلب آن ها می توانند ضریب انتقال بسیار اندکی داشته باشند. این موضوع باعث می‌شود تا در فصول سرد و گرم سال دمای داخلی خانه شما معتدل بماند؛ چراکه هوای خارج از خانه بر روی دمای داخلی آن تاثیر نمی گذارد. این موضوع برای فصل های سرد و گرم سال بسیار حیاتی است چرا که باعث می شود تا شما هزینه های کمتری را برای سیستم گرمایش و سرمایش خانه تان بپردازید.
از طرفی دیگر فضای داخلی خانه هم برای مدت زمان بیشتری معتدل می ماند. این موضوع اجازه می دهد تا بلوک های سبک بتوانند برای شرایط اقلیمی کشورمان انتخاب بسیار بهینه تری باشند.

مقاومت بلوک سبک در برابر زلزله

مقاومت در برابر زلزله را می‌توان به عنوان یکی از مهم ترین ویژگی هایی دانست که باعث می شود تا سیاست کلی معماران در زمینه ساخت یک خانه تغییر کند. در واقع تمام معماران به دنبال مصالحی برای افزایش مقاومت در برابر زلزله هستند. به گونه‌ای که هر اندازه یک مصالح در برابر زلزله مقاومت بیشتری داشته باشد، به سادگی هم در بین مردم نفوذ می کند.
بلوک های سبک به دلیل وزن اندکی که دارند، می توانند مقاومت بالایی ایجاد کنند. در واقع هر اندازه که وزن کلی یک ساختمان کمتر باشد، می تواند در برابر زلزله مقاومت بیشتری از خود نشان دهد.
افزون بر این موارد، بلوک های سبک به دلیل ساختار فیزیکی خود می توانند در برابر کشش و شرایطی پرفشار هم دوام بالایی از خود نشان دهند. ترکیب کلی این دو مورد باعث شده تا ساختمان های ساخته شده به وسیله بلوک های سبک در برابر زلزله مقاومت بالایی داشته باشند.

افزایش سرعت عمل

بلوک های سبک عموما در مقایسه با سایر مصالح نظیر آجر و سفال ابعاد بزرگتری دارند. همین مورد باعث می‌شود تا دیوار چینی به وسیله آن ها ردیف های کمتری نیاز داشته باشند. مازاد بر این، وزن کمتر آن ها اجازه می‌دهد تا بناها و کارگران بتوانند به شیوه‌ای ساده تر و سریع تر آن ها را جابجا نمایند. این موضوع در نهایت باعث افزایش سرعت عمل کار می شود.
بر همین مبنا هم بسیاری از سازندگانی که به دنبال اتمام سریعتر پروژه هستند، از بلوک های سبک برای ساخت دیوار خود استفاده می کنند؛ چرا که علاوه بر کاهش هزینه های آن ها، می‌توانند موجب افزایش سرعت کار شده و زمان پروژه را به حداقل برسانند.

اجرای ساده تر

اجرای ساده تر می توان از دیگر فاکتورهای بسیار مهمی دانست که اجازه می دهد تا بیش از پیش در بین مردم محبوب شوند. در واقع اغلب بلوک های سبک را می توان به وسیله چسب متصل نمود. این موضوع باعث می‌شود تا پروسه ساخت دیوار به وسیله آن ها بسیار ساده و آسان باشد. به گونه ای که اغلب بناها و کارگران می توانند به سادگی آن را اجرا کرده در نتیجه سرعت کار افزایش پیدا کند.
قرارگیری اتصالات و مسیرهای مختلف برای اموری همچون سیم کشی و لوله کشی در این بلوک ها بسیار ساده است. بلوک های لیکا و پرین به دلیل ساختار توخالی خود فضای لازم برای عبور این اتصالات را دارند. از طرفی دیگر بلوک های AAC به دلیل ساختار بی نظیر خود به سادگی با اره قابل برش هستند و می توان مسیر مورد نیاز را در آن ها ایجاد نمود. این موضوع هم به نوبه خود باعث شده تا اجرای یک ساختمان به وسیله این بلوک بسیار ساده تر باشد.

ضریب فشردگی اندک

ضریب فشردگی را می توانید از ویژگی های فنی و مهمی دانست که متاسفانه اغلب مشتریان عادی اطلاعات دقیقی در رابطه با آن ندارند. در حقیقت اغلب محصولات بتنی زمانی که در معرض فشار قرار می گیرند، فضای خالی آن ها به میزان مشخصی کاهش می یابد. این موضوع در اثر فشار ایجاد شده و امری طبیعی است. اما زمانی که میزان این فشردگی افزایش یابد، عموما ساختار مصالح تغییر کرده و باعث می شود تا درز و ترک های مختلفی در دیوار شما ایجاد شود. این مشکل به نوبه خود سلامت ساختمان شما را تهدید می کند.
خوشبختانه اغلب بلوک های سبک دارای ضریب فشردگی بسیار اندکی هستند. این موضوع در بلوک aac بیش از پیش به چشم می خورد. همین مورد باعث شده تا این تولیدات به انتخاب بسیار بهینه تری برای ساخت بناهای مسکونی بدل شوند. چراکه می‌توانند عمر بسیار بالایی داشته و به نوبه خود در برابر هرگونه ضربات مختلف دوام بالایی از خود نشان دهند.

انواع بلوک سبک به چند دسته تقسیم می شود؟

امروزه باتوجه به فاکتورهای مختلفی از انواع بلوک سبک در صنعت ساختمان سازی استفاده می شود.
بلوک سبک دارای انواع مختلفی است. حتما اسم بلوک سیپورکس را شنیده اید.
بلوک سبک سیپورکس یکی از بهترین بلوک سبک است که حدود 3 تا 4 برابر از آجرهای سنتی قدیمی و حدود 50% از بلوک های سیمانی سبک تر هستند.
علاوه بر بلوک سیپورکس، بلوک هبلکس، بلوک لیکا، بلوک پرین و... از بلوک های سبکی هستند که در بازار خرید و فروش می شوند و هم اکنون قابل استفاده هستند.

قیمت بلوک سبک

قیمت را می توان به عنوان یکی از مهم‌ترین مولفه هایی دانست که بایستی برای خرید بلوک سبک به آن دقت نمود. در واقع زمانی که مشتریان در بین انبوهی از انتخاب ها دچار سردرگمی شوند، عموماً به سراغ قیمت می روند. به گونه ای که هر اندازه یکی از مصالح قیمت مناسب تری داشته باشد، بدون شک آن گزینه می تواند به انتخاب بهینه تری برای مشتریان بدل شود.
این موضوع در شرایط اقتصادی فعلی بیش از پیش خود را نشان می دهد. قیمت بلوک سبک در مقایسه با سایر مصالح بسیار ایده آل است. البته زمانی که قیمت یک بلوک سبک را در مقابل یک آجر یا یک سفال قرار دهید، ممکن است تصور کنید که قیمت این محصول اندکی نسبت به آن ها بیشتر است. اما باید بدانید که یک بلوک سبک هبلکس می تواند به تنهایی معادل ۱۰ آجر ابعاد داشته باشد. به همین جهت باید قیمت آن را در مقابل 10 آجر بسنجید.
در این حالت متوجه می شوید که بلوک های هبلکس بسیار ارزان هستند. مازاد بر این زمانی که ویژگی ها و البته مزیت های بی نظیر این محصولات را در نظر بگیرید، می‌دانید که قیمت پرداختی برای آن ها به مراتب کمتر از امکانات و مزیت هایی است که در اختیار شما قرار می گیرد.
با این اوصاف باید این موضوع را عنوان کنیم که قیمت بلوک سبک، متناسب با نوع و ابعاد آن می‌تواند تغییر کند. برای مثال قیمت بلوک های لیکا و پرین در مقایسه با بلوک های هبلکس و سیپورکس بسیار کمتر است. افزون بر این موارد هر اندازه که ضخامت و ابعاد بلوک بیشتر باشد، قیمت آن هم می تواند افزایش پیدا کند.
از طرفی دیگر این موضوع تا حدود زیادی به نوع فروشنده و برند سازنده آن هم ارتباط دارد. اما در حالت کلی قیمت اغلب این بلوک‌ها در محدوده زیر ۱۰۰۰۰ تومان قرار دارد. البته باید این موضوع را عنوان کنیم که با توجه به تورم فعلی کشور، ممکن است ارقام به زودی تغییر کند. اما در شرایط فعلی قیمت کلی در این محدوده قرار دارد.

خرید بلوک سبک

اگرچه بلوک های سبک ویژگی های بسیار منحصر به فردی دارند، اما برای برخورداری از این ویژگی ها بایستی حتما آن را از مرجع معتبر خریداری نمایید. چراکه کاهش کیفیت در پروسه ساخت و تولید باعث می شود تا خروجی کار فاقد مزیت های لازم باشد.
افزون بر این موارد بسیاری از فروشندگان به دلیل واسطه بودن، نمی‌توانند قیمت مناسبی را ارائه دهند. مجموع این موارد باعث شده تا انتخاب یک فروشنده جهت خرید بلوک سبک اهمیت بسیار ویژه ای به خود بگیرد. ما در شرکت سازه سبک آرسام سعی کردیم تا بالاترین کیفیت ها را در کنار مناسب ترین قیمت برای مشتریان قرار دهیم. لذا اگر به دنبال خرید بلوک هبلکس یا خرید بلوک سیپورکس یا سایر بلوک های سبک هستید، می توانید هم اکنون با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

منبع مقاله: بلوک سبک چیست؟ از سایت siporex.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
heblex siporex